Saturday, November 7, 2015

SHARE TIPS KECANTIKAN : KULIT KAYU MANIS UNTUK KECANTIKKAN KULIT




KULIT KAYU MANIS....bukan sahaja untuk masakkan ?? untuk kecantikkan pun boleh...kalau tak percaya mari kita tngok khasiatnya dalam kecantikkan....

KAYU manis merupakan salah satu rempah-rempah yang memiliki aroma khas. Namun tidak hanya itu, kayu manis juga memiliki kandungan antibakteri, antioksidan, dan sifat antijamur yang berguna bagi kesehatan dan kecantikan kulit.









Menghilangkan jerawat
Kayu manis dapat digunakan sebagai perawatan kulit untuk menghilangkan jerawat. Caranya, campurlah bubuk kayu manis dan madu menjadi sebuah masker, lalu oleskan pada wajah Anda dan biarkan selama 20-30 menit. Setelah itu, bilas dengan air hingga bersih.
Mengecilkan pori-pori wajah
Kayu manis bisa menjadi cara terbaik untuk mengecilkan pori-pori wajah. Caranya, campurlah bubuk kayu manis, madu, dan beberapa tetes lemon sampai menjadi scrub. Lalu oleskan di wajah dan dan bilas dengan air. Lakukan cara ini seminggu dua kali untuk hasil yang maksimal.
Meremajakan kulit
Anda bisa meremajakan kulit dengan memakai kayu manis. Caranya terbilang mudah, campurlah bubuk kayu manis dengan teh hijau, lalu beri sedikit air dan terapkan di wajah Anda. Hasilnya wajah Anda akan tampak cerah dan awet muda.
Masker untuk kulit sensitif
Bila Anda memiliki kulit sensitif, pakailah masker kayu manis untuk mengatasinya. Caranya, campurlah bubuk kayu manis, madu, dan baking soda. Masker alami ini berguna untuk membersihkan wajah dari bakteri kulit, yang dapat membuat kulit Anda jadi lebih sehat.
BETULKAN CIK BEBEQ CAKAP BAGUS SEBENARNYA KULIT KAYU MANIS NIE...MUDAH DI DAPATI...RSA CIK BEBEQ DI SEMUA RUMAH MESTI ADA KULIT KAYU MANIS....JIMATKAN.....

CIK BEBEQ SUKA SHARE APA ILMU YANG CIK BEBEQ TAHU....NIE SALAH SATU CARA TRADISIONAL TAU ORANG ZAMAN DULU....TAPI CIK BEBEQ AMALKAN SAMPAI SEKARANG....OK LAH NANTI CIK BEBEQ CRITA LAGI PASAL KECANTIKKAN NIE...BNYAK BNDA CIK BEBEQ NAK KONGSIKAN DENGAN ANDA SEMUA....SABAR YEA....NANTI CIK BEBEQ CRITA LAGI....BYE...BYE...
CIK BEBEQ SAYANNNG ANDA SEMUA....

No comments:

Post a Comment